ХАРЬКОВСКАЯ ОБЛАСТНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ВСЕУКРАИНСКОЙ ОБЩЕСТВЕННОЙ ОРГАНИЗАЦИИ ИНВАЛИДОВ “СОЮЗ ЧЕРНОБЫЛЬ УКРАИНЫ”Харьковская общественная организация «Чернобылец Харьковщины»

26 апреля 1986 года

На четвёртом энергоблоке Чернобыльской АЭС произошла авария, ставшая крупнейшей катастрофой в истории атомной энергетики...

Последствия

Уже прошло 32 года,со дня аварии на ЧАЭС, но до сих пор мы видим её последствия...

На Харьковщине

По состоянию на 01.07.2018 года - 20 980 пострадавших от последствий аварии на ЧАЭС

10 740 ликвидаторов

Участников ликвидации последствий аварии на ЧАЭС 10 740, в т.ч. инвалидов 5380 чел.

5 364 потерпевших

Потерпевших от Чернобыльской катастрофы 5364, в т.ч. 934 инвалида

192 человека

192 участников других ядерных испытаний, в т.ч. 56 инвалидов

1 833 вдов

1833 вдовы, умерших чернобыльцев, смерть которых связана с последствиями аварии на ЧАЭС

2 851 детей

Пострадало 2851 детей, в т.ч. 12 из них инвалид

Помним, скорбим

С 1986 года на Харьковщине умерло более 10 тысяч человек...

Чорнобильська асоціація народних депутатів України звернулась до Президента України Петра Порошенка з приводу неналежного соціального захисту чорнобильців

Опубликовано: 26 Сентябрь, 2018

Чорнобильська асоціація народних депутатів України звернулась до Президента України Петра Порошенка з приводу неналежного соціального захисту чорнобильців
ВІДКРИТИЙ ЛИСТ
Шановний Петре Олексійовичу!

На засіданні Чорнобильської асоціації народних депутатів України, до складу якої на правах колективного членства входить понад 10 провідних всеукраїнських громадських організацій чорнобильців, було розглянуто та обговорено затверджені Указом Президента України від 5 липня 2018 р. № 196/2018 заходи з відродження територій, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, із соціального захисту постраждалих осіб, безпечного поводження з радіоактивними відходами.

Цим Указом Кабінету Міністрів України доручено розробити законопроект про внесення змін до Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Асоціація наголошує, що в основі такого законопроекту мають бути наукові обґрунтування Національної академії наук України, Національної академії медичних наук України. До того ж, з урахуванням великої соціальної значущості законодавчих змін, з метою попередження емоційних суспільних сплесків, протестів серед постраждалого населення, при їх розробленні варто врахувати інтереси регіонів та постраждалих громадян, тому доцільно залучити до їх вироблення місцеві державні адміністрації, місцеві ради, провідні громадські організації чорнобильців.

Асоціація зверталась до Кабінету Міністрів України щодо вищезазначеного, але досі нам нічого не відомо про розробку законопроекту про внесення змін до Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», хоча було повідомлено, що співголову та представника Асоціації буде включено до робочої групи.

Крім того, Указом Президента України Кабінету Міністрів України також доручено забезпечити схвалення до кінця 2018 року проекту Стратегії подолання наслідків Чорнобильської катастрофи та відродження територій, які зазнали радіоактивного забруднення. На нашу думку, Стратегія насамперед повинна встановити засади державної політики із захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, в тому числі ліквідаторів, осіб, які були дітьми на час аварії на Чорнобильській АЕС і продовжують мешкати на забруднених територіях. Що стосується соціального захисту громадян, важливі такі позиції: чітке визначення статусу, якісне медичне забезпечення, включаючи ефективні профілактичні й лікувально-діагностичні заходи, заходи радіаційного захисту та медичного спостереження, а також — належне пенсійне забезпечення.

Асоціація вважає, що стратегія подолання наслідків Чорнобильської катастрофи та відродження територій, які зазнали радіоактивного забруднення, має бути затверджена виключно законом України. Адже відповідно до статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються засади використання природних ресурсів, основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення, правовий режим зон надзвичайної екологічної ситуації.

Крім того, у рамках законодавчого врегулювання питання подолання наслідків Чорнобильської катастрофи та відродження територій, що зазнали радіоактивного забруднення, Асоціація вважає за необхідне підготовку Кабінетом Міністрів України та ухвалення Верховною Радою загальнодержавної програми подолання наслідків Чорнобильської катастрофи (відповідно до Конституції України та згідно із статтею 16 Закону України «Про державні цільові програми»).

На наш погляд, для забезпечення системного підходу у вирішенні питання подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, Кабінет Міністрів України має розробити та внести на розгляд Верховної Ради України законопроект про засади подолання наслідків Чорнобильської катастрофи та відродження територій, що зазнали радіоактивного забруднення, та законопроект про загальнодержавну програму подолання наслідків Чорнобильської катастрофи. З усіма цими пропозиціями ми звертались до Кабінету Міністрів України, а також висловили готовність долучитись до розроблення відповідних проектів законодавчих актів.

На своє звернення ми отримали відповідь від Міністерства екології і природних ресурсів України (№ 5/1-10/8318-18 від 13.08.2018), що з огляду на концептуальні підходи з розробки проекту Стратегії, не вбачається можливості визначення державної політики щодо соціального та медичного захисту постраждалого населення, у тому числі і пільг та компенсацій, оскільки це визначено положеннями Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Погоджуємось, що це було б слушним зауваженням, якби змінами до вищезазначеного закону у 2014 році пільги і компенсації чорнобильцям не було скасовано. У цьому контексті варто зазначити, що 17 липня 2018 року Конституційний Суд України визнав неконституційним скасування та обмеження пільг постраждалим унаслідок Чорнобильської катастрофи. КСУ встановив, що з дня ухвалення його рішення статті 53 і 60 закону №796-ХІІ мають застосовувати в редакції до внесення змін законом №76–III. Однак, чинний уряд не поспішає виконувати ні це рішення, ні Указ Глави Держави.

У Проекті Державного бюджету на 2019 рік, представленому Верховній Раді України 21 вересня, не передбачено на це коштів. Не передбачено і фінансування на індексацію тих виплат чорнобильцям, які вони отримують з врахуванням обмежень законом №76–III. Більше того, і Держбюджет поточного 2018 року з урахуванням мізерності виплат не покриває фінансових зобов’язань чорнобильцям: працюючим у зоні заборгували виплату відпускних, відсутні кошти на оздоровлення, на виплату компенсації за втрачене майно, на поліпшення пенсійного забезпечення тощо.

Виходячи з викладеного, просимо Вас, шановний Петре Олексійовичу, взяти під особистий контроль виконання Вашого Указу від 5 липня 2018 р. № 196/2018 та рішення Конституційного Суду України від 17 липня 2018 року.

Переконані, Президент України зробить усе можливе, аби держава виконала свій обов’язок перед ліквідаторами та постраждалим від Чорнобильської катастрофи населенням України.

Співголова
Чорнобильської асоціації
народних депутатів України,
народний депутат України

ВОЛОДИМИР АРЕШОНКОВ 

Источник:

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *



Создание сайтов в Харькове
cоздание сайтов в Харькове — IT-агентство Rubika.