ХАРЬКОВСКАЯ ОБЛАСТНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ВСЕУКРАИНСКОЙ ОБЩЕСТВЕННОЙ ОРГАНИЗАЦИИ ИНВАЛИДОВ “СОЮЗ ЧЕРНОБЫЛЬ УКРАИНЫ”Харьковская общественная организация «Чернобылец Харьковщины»

26 апреля 1986 года

На четвёртом энергоблоке Чернобыльской АЭС произошла авария, ставшая крупнейшей катастрофой в истории атомной энергетики...

Последствия

Уже прошло 33 года, со дня аварии на ЧАЭС, но до сих пор мы видим её последствия...

На Харьковщине

По состоянию на 01.01.2020 года - 20 212 пострадавших от последствий аварии на ЧАЭС

10 248 ликвидаторов

Участников ликвидации последствий аварии на ЧАЭС 10 248, в т.ч. инвалидов 5227 чел.

5 285 потерпевших

Потерпевших от Чернобыльской катастрофы 5285, в т.ч. 942 инвалида

164 человека

164 участников других ядерных испытаний, в т.ч. 51 инвалидов

1 946 вдов

1946 вдов, умерших чернобыльцев, смерть которых связана с последствиями аварии на ЧАЭС

2 569 детей

Пострадало 2569 детей, в т.ч. 5 из них инвалидов

Помним, скорбим

С 1986 года на Харьковщине умерло более 10 тысяч человек...

Лист до Президента

Опубликовано: 27 Март, 2020

Письмо в редакциюВчора надіслав листа Президенту. Прошу Вас оприлюднити його, щоб усі бажаючи змогли долучитися до акції. С повагою та сподіваннями на співпрацю

Президенту України
вул. Банкова, 11,
м. Київ, 01220

Богданова Олега Анатолійовича
учасника ліквідації наслідків
аварії на Чорнобильській АЕС
у 1986 році, інваліда 2 групи
вул. В. Порика 11-А, кв. 29
м. Київ, 04208
м.т. 066-740-59-47
e-mail: obogdanov@ukr.net

ЗАЯВА

Шановний, пане Президент!

Звертаюсь до Вас як до гаранта прав і свобод людини і громадянина в Україні.

28 лютого 1991 року Верховна Рада УРСР прийняла Закон «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-ХІІ (надалі – Закон № 796). Особливо важливими є прописані в Законі № 796 принципи державної політики відносно потерпілих від Чорнобильської катастрофи та обов’язок держави перед громадянами за шкоду, завдану внаслідок Чорнобильської катастрофи. 

Так державна політика відносно потерпілих від Чорнобильської катастрофи полягає в повному відшкодуванні шкоди особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (абзац 4 частини 2 статті 1). Обов’язок держави перед громадянами за шкоду, завдану внаслідок Чорнобильської катастрофи полягає в тому, що «Держава бере на себе відповідальність за завдану шкоду громадянам та зобов’язується відшкодувати її « (стаття 13).

У жовтні-листопаді 1986р я, Богданов Олег Анатолійович, брав участь у інженерно-геологічних вишукуваннях «Киевского филиала ГПИ «Союздорпроект» (м.Київ, вул.Кудрявська 3/5) на об’єкті «Мостовий перехід через р. Припять на а\д Чорнобиль-Славутичь», в якості інженера геологічного відділу. Як наслідок чого я отримав статус «Учасника ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році» та інвалідність 2 групи.

При оформлені пенсії у 2010 році до Управління Пенсійного фонду України в Подільському районі м. Києва (надалі – УПФУ) мною були надані документи, які засвідчували мій статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та інваліда-чорнобильця 2 групи. Згідно цих документів та ч.4 ст. 54 Закону № 796 було врегульовано наданням мені права отримувати пенсію по інвалідності в розмірі, який в усіх випадках не може бути нижчим ніж 8 мінімальних пенсій за віком. Замість виконання норм Закону № 796 (6562,50 грн на місяць) Управління Пенсійного фонду встановило розмір моєї пенсії з 06.07.2010 – 1231,80 грн (лист №1252/Б-1147 від 16.12.10р.)

Категорично не погоджуючись з рішення УПФУ я звернувся до суду з позовом про зобов’язання вчинити дії щодо перерахунку пенсії для виконання зобов’язань держави Україна згідно Закону № 796. Постановою Подільського районного суду від 10 березня 2011 року та ухвалою київського Апеляційного адміністративного суду від 07 грудня 2011р по справі № 2-А-1074/11 2011р було визнано відмову УПФУ в перерахунку та виплаті Богданову О. А. основної та додаткової пенсії відповідно до вимог ст. 50 та ч. 4 ст. 54 Закону № 796 – неправомірною та зобов’язала УПФУ здійснити перерахунок та виплату Богданову О. А. з 26.01.2011р основну пенсію у розмірі 8-ми мінімальних пенсій за віком та додаткову пенсію у розмірі 75% мінімальної пенсії за віком.

12.06.2012р УПФУ своїм листом за №298/Б-79/2 повідомило, що по судовому рішенню з 26.01.2011р розмір моєї пенсії становив-6562,50 грн. Далі посилаючись на постанову Кабміну №1210 «Про «підвищення» рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» УПСУ повідомляє, що з 01.01.2012р розмір моєї пенсії урізається більш ніж у 3 рази і становить 2096,10 грн.

Таки дії Пенсійного фонду України є протиправними та протизаконними, оскільки порушують:

1. «ПОСТАНОВУ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ» Подільського районного суду від 10 березня 2011р по справі №2-А-1074/11 2011р. Судові рішення, що набрали законної сили, обов’язкові для всіх органів державної влади і підлягають виконанню на всій території України (пленум Верховного Суду України, постанова N 14 від 18.12.2009 «Про судове рішення у цивільній справі»).

2. Статтю 22 Конституції України, яка гарантує, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

3. Статтю 24 Конституції України що визначає, права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

4. Статтю 58 Конституції України що закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права — закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі,

Звертаясь до Вас, пане Президент, я керуюсь ст. 268, п.3 ЦКУ — позовна давність не поширюється на вимогу про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров’я або смертю. Крім того, 24 квітня 2018 року в справі №646/6250/17 Верховний Суд (далі – ВС, Суд) розглянув питання визначення строку подання адміністративного позову з вимогами про виплату сум пенсії.

З огляду на позицію Конституційного Суду України, що міститься в рішеннях № 8-рп/2013 і № 9-рп/2013, а також на підставі аналізу положення частини першої статті 99 КАС України в системному зв’язку з положенням частини другої статті 46 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» Суд дійшов до висновку, що у разі порушення законодавства про пенсійне забезпечення органом, що призначає і виплачує пенсію, адміністративний позов з вимогами, пов’язаними з виплатами сум пенсії за минулий час, у тому числі сум будь-яких її складових, може бути подано без обмеження будь-яким строком з нарахуванням компенсації втрати частини доходів незалежно від того, чи були такі суми нараховані цим органом.

Пане Президент, Ви маєте право зупинити дію актів Кабінету Міністрів України з мотивів невідповідності Конституції з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо їх конституційності (п. 15 ч. 1 статті 106 Конституції України).

ПРОШУ

Вас як гаранта прав і свобод громадян Україні відновити соціальну справедливість та повернути пенсіонерам-чорнобильцям ті пенсії, які вони отримували до прийняття ганебної постанови КМУ від 23 листопада 2011 р. № 1210 «Про «підвищення» рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а сама ця постанова повинна бути скасована як антиукраїнське діяння уряду часів диктатора-президента Януковича і не відповідає гарантіям наданим Державою громадянам, які приймали участь в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і виконали свій обов’язок ціною свого життя та здоров’я.

Додатки:

1. копія постанови Подільського районного суду від 10 березня 2011 року по справі № 2-А-1074/11 2011р, копія ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2011р по справі № 2-А-1074/11.

2. копія учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС,

3. копія листа УПФУ №1252/Б-1147 від 16.12.10р,

4. копія листа УПФУ №298/Б-79/2 від 12.06.2012р.

«______» ___________________2020р

/Богданов О.А./

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *



Создание сайта на WordPress - Rubika.