ХАРЬКОВСКАЯ ОБЛАСТНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ВСЕУКРАИНСКОЙ ОБЩЕСТВЕННОЙ ОРГАНИЗАЦИИ ИНВАЛИДОВ “СОЮЗ ЧЕРНОБЫЛЬ УКРАИНЫ”Харьковская общественная организация «Чернобылец Харьковщины»

26 апреля 1986 года

На четвёртом энергоблоке Чернобыльской АЭС произошла авария, ставшая крупнейшей катастрофой в истории атомной энергетики...

Последствия

Уже прошло 33 года, со дня аварии на ЧАЭС, но до сих пор мы видим её последствия...

На Харьковщине

По состоянию на 01.01.2020 года - 20 212 пострадавших от последствий аварии на ЧАЭС

10 248 ликвидаторов

Участников ликвидации последствий аварии на ЧАЭС 10 248, в т.ч. инвалидов 5227 чел.

5 285 потерпевших

Потерпевших от Чернобыльской катастрофы 5285, в т.ч. 942 инвалида

164 человека

164 участников других ядерных испытаний, в т.ч. 51 инвалидов

1 946 вдов

1946 вдов, умерших чернобыльцев, смерть которых связана с последствиями аварии на ЧАЭС

2 569 детей

Пострадало 2569 детей, в т.ч. 5 из них инвалидов

Помним, скорбим

С 1986 года на Харьковщине умерло более 10 тысяч человек...

Звернення до Президента України В.О.Зеленського

Опубликовано: 26 Сентябрь, 2019

«Шановні громадяни україни, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків! 

Ініціативна група з реалізації та захисту Конституційних прав і свобод громадян,  які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків пропонує ознайомитися з інформацією та прийняти участь в реалізації запропанованих питань викладених у зверненні до Президента України В.О.Зеленського».

Дадаток № 1

ЗУ №796-ХІІ не відповідає Конституції України

З радянських часів у Законі України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-ХІІ від 28.02.1991 р.

(далі ЗУ № 796-ХІІ)  закладена системна проблемна помилка, яка створила умови порушення Конституційних прав і свобод громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу та її наслідків, які постраждали від радіаційного опромінення та які потребують повного відшкодування шкоди державою Україна, заподіяної їх здоров’ю внаслідок Чорнобильської катастрофи.

У відповідності до статті 9 ЗУ№796-ХІІ особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, є:

1) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС — громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації аварії та її наслідків;

2) потерпілі від Чорнобильської катастрофи — громадяни, включаючи дітей, які зазнали впливу радіоактивного опромінення внаслідок Чорнобильської катастрофи;

Як видно з тексту ЗУ№796-ХІІ громадяни, які брали безпосередню участь, постраждали від ліквідації аварії та її наслідків, а громадяни які зазнали впливу радіоактивного опромінення (евакуйовані,переселені),включаючи дітей, постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звертаємо увагу на суттєві розбіжності:

стаття 9 ЗУ№796-ХІІ починається зі слів: «особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а коли текст переходить до громадян, які брали безпосередню участь, то чомусь застосовується словосполучення: «у ліквідації аварії та її наслідків».

Заявляємо про те, що словосполучення «ліквідація аварії на Чорнобильській АЕС» не відповідає словосполученню визначеному в  Конституції України тобто є неконституційним, а саме:

Конституція України Стаття 16. ”Забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи — катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу є обов’язком держави”.

Як видно з тексту ст. 16 Конституції України, словосполучення “ліквідація аварії на Чорнобильській АЕС” не існує, а є словосполучення “подолання наслідків Чорнобильської катастрофи — катастрофи планетарного масштабу”.

Також Рішенням Конституційного Суду України від 17 липня 2018 року № 6-р/2018 встановлено та визначено, що:

  • За статтею 16 Основного Закону України забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу є обов’язком держави.
  • Виходячи зі змісту статті 16 Основного Закону України Конституційний Суд України зазначає, що обов’язок держави щодо подолання наслідків Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу зумовлює надання особливого статусу громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Тобто, виходячи з тексту статті 16 Основного Закону України — Конституції України, а також Рішення Конституційного Суду України від 17 липня 2018 року № 6-р/2018 визначено Чорнобильську трагедію не як «аварія», а як “катастрофа”, а саме: Чорнобильська катастрофа – катастрофа планетарного масштабу, і це означає, що статус громадян, які брали безпосередню участь повинен бути визначений (прописаний) в ЗУ№796-ХІІ як статус «громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу та її наслідків, які постраждали від радіаційного впливу та які потребують повного відшкодування шкоди державою Україна, заподіяної їх здоров’ю внаслідок Чорнобильської катастрофи».

 

№ 19/09-23-01   від 23 вересня 2019 року

Президенту України
В. О. Зеленському

Контактна особа:
Івакін Борис Іванович
Посвідчення: Серія А, № 140465
Адреса: вул.Б.Чічібабіна, буд.1, кв.91
м. Харків, 61058
E-mail: borisivakin51@gmail.com
тел.: (050) 303 26 88

Про встановлення соціальної справедливості
по відношенню до громадян,
які брали безпосередню участь
у ліквідації Чорнобильської катастрофи —
катастрофи планетарного масштабу
та її наслідків.

Звернення

Вельмишановний, пане Президенте України!

Ініціативна група підтримує Ваші дії, як Президента України — гаранта додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина щодо встановлення Конституційного ладу у державі в цілому і особливо щодо встановлення соціальної справедливості по відношенню до всіх категорій громадян.

Саме з такою метою була створена Ініціативна Група на Зборах громадян, членів територіальних громад сіл, селищ та міст України, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу та її наслідків, які постраждали від радіаційного впливу та які потребують повного відшкодування шкоди, заподіяної здоров’ю внаслідок Чорнобильської катастрофи(Протокол Зборів від  25 жовтня 2017 року, м. Київ, Київський міський палац ветеранів), де зібралися представники з 15 областей України та м. Київ, про що належним чином було повідомлено Адміністрацію Президента,

Міністерство Юстиції України, Верховну Рада України, Кабінет Міністрів України.

Збори доручили Ініціативній групі розробити план дій для співпраці з органами державної влади та органами місцевого самоврядування щодо встановлення Конституційного ладу в Україні в цілому, а також окремо з питань встановлення соціальної справедливості по відношенню до всіх категорій громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу та її наслідків, які постраждали від радіаційного впливу та інших шкідливих чинників і які потребують повного відшкодування шкоди, заподіяної здоров’ю внаслідок Чорнобильської катастрофи.

26.04.1986 р. в Україні сталася трагедія, яку весь світ визнав як Чорнобильську катастрофу — катастрофу планетарного масштабу.

Ситуація сьогодення:

У 1991 р був прийнятий Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-ХІІ від 28.02.1991 р

( Далі – ЗУ № 796-ХІІ).

З 1996 року почала діяти Конституція України (норми прямої дії  Основного Закону України).

У розділі XV  перехідних положень  Конституції України прописано:

“1. Закони та інші нормативні акти, прийняті до набуття чинності цією Конституцією, є чинними у частині, що не суперечить Конституції України.”.

Але до цього часу ЗУ № 796-ХІІ не приведений у відповідність до Основного Закону України — Конституції України.

В ЗУ № 796-ХІІ словосполучення “Учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС” не відповідає словосполученню “Чорнобильська катастрофа — катастрофа планетарного масштабу” визначеному в Конституції України

(додаток №1 ЗУ №796-ХІІ не відповідає Конституції України).

В подальшому, всі нормативно-правові акти, які базуються на хибному визначенні події — Чорнобильської трагедії як катастрофи планетарного масштабу (В ЗУ№796-ХІІ прописана як аварія) призвели до помилкового визначення та встановлення статусів громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу та її наслідків, а також громадян, які постраждали від радіаційного впливу та інших шкідливих чинників.

Наприклад, в документі “Посвідчення”, яке наразі отримують вищезазначені громадяни вказується статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, який не відповідає статусу громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу та її наслідків

(додаток № 2 Статус в документі Посвідчення “Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС” не відповідає статусу “Учасник ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків” у відповідності до визначення в ст.16 Конституції України).

Виникає питання чому учасникам ліквідації Чорнобильської катастрофи видаються Посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», а потерпілим від Чорнобильської катастрофи видаються Посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи»?.

Про особливий статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та особливу форму відшкодування завданої шкоди вказаній категорії громадян, за втрачене здоров’я, моральні і фізичні страждання, обмеження в реалізації своїх здібностей та можливостей забезпечити собі гідний життєвий рівень.

Конституційний Суд України по Справі № 1-11/2018(3830/15) від 17 липня 2018 року за № 6-р/2018 визначив:

  • Виходячи зі змісту статті 16 Основного Закону України Конституційний Суд України зазначає, що обов’язок держави щодо подолання наслідків Чорнобильської катастрофи –
  • катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу зумовлює надання особливого статусу громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
  • Держава бере на себе відповідальність за завдану шкоду громадянам та зобов’язується відшкодувати її .
  • Пільги, компенсації і гарантії, встановлені у ЗУ№796-ХІІ є особливою формою відшкодування завданої шкоди таким особам за втрачене здоров’я, моральні і фізичні страждання, обмеження в реалізації своїх здібностей та можливостей забезпечити собі гідний життєвий рівень.
  • Встановлення у законах України пільг, компенсацій та гарантій громадянам України, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, обумовлено виконанням державою свого конституційного обов’язку, передбаченого статтею 16 Основного Закону України, щодо подолання наслідків Чорнобильської катастрофи
  • та збереження генофонду Українського народу. Такі пільги, компенсації та гарантії є особливою формою відшкодування завданої шкоди вказаній категорії громадян, а тому скасування чи обмеження цих пільг, компенсацій і гарантій без рівноцінної їх заміни свідчитиме про відступ держави від її конституційного обов’язку.

Повне відшкодування шкоди передбачає відшкодування шкоди, заподіяної їх життю, здоров’ю і майну внаслідок радіоактивного забруднення, та повинно реалізовуватися шляхом надання їм відповідних пільг, компенсацій і гарантій. Вибір такого особливого порядку відшкодування шкоди обумовлений надзвичайними масштабами катастрофи та її наслідків.

Повне відшкодування завданої шкоди визначає та включає в себе:

  • пенсійне забезпечення;
  • компенсації;
  • пільги;
  • медичне лікування
  • санаторно — курортне лікування;
  • безкоштовне забезпечення ліками;
  • матеріальне забезпечення (грошова компенсація) щодо придбання продуктів харчування у відповідності до фізіологічних норм харчування з урахуванням медичних рекомендацій відносно встановленого діагнозу.

 Щодо Державного реєстру України:

Інформуємо про ситуацію, яка склалася по відношенню до громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу та її наслідків щодо обліку у Державному реєстрі України (єдина інформаційна система).

Кабінет Міністрів України Постановою від 9 червня 1997 р. № 571 затвердив «Положення про організацію і функціонування Державного реєстру України осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Це Положення визначає основи організації та функціонування Державного реєстру України осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі — Державний реєстр), як єдиної інформаційної системи державного обліку зазначених осіб

(додаток № 3 Державний реєстр України).

Складовою частиною Державного реєстру є Український військовий реєстр і його підрозділи, що ведуться Міноборони, МВС та СБУ.

Наразі створені і функціонують лише Український військовий реєстр і його підрозділи, що ведуться Міноборони, МВС та СБУ.

На жаль, на цей час, складова частина Державного реєстру України, яка передбачає облік громадян (цивільних), які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи –

катастрофи планетарного масштабу та її наслідків, не існує, банк персональних даних цивільних громадян відсутній тобто, функціонування Державного реєстру в повному обсязі не організовано і не здійснюється у відповідності до вимог ст. 16 ЗУ№796-ХІІ та Постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 1997 р. № 571 «Положення про організацію і функціонування Державного реєстру України осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Таким чином штучно створені умови прямої дискримінації щодо честі і гідності по відношенню до цивільних громадян, які свого часу були відряджені з підприємств та залучені до невоєнізованих формувань Цивільної оборони з метою ліквідації Чорнобильської катастрофи. Свого часу цивільні громадяни, знаходячись  в однакових умовах з військовослужбовцями виконували свої Конституційні обов’язки перед державою та народом України і разом  ліквідували Чорнобильську катастрофу, а зараз чомусь військовослужбовці і цивільні громадяни мають різні права і можливості.  Тобто, громадяни України, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи, які в один і той же час знаходилися в рівних (однакових) небезпечних для здоров’я і життя умовах на забрудненій території, отримали радіаційний вплив, після виходу на пенсію, отримали різні можливості щодо пенсійного забезпечення в порядку повного відшкодування шкоди заподіяної здоров’ю внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Фактично створені умови соціальної несправедливості серед громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи, при яких одні отримують пенсії до 3000 грн., а інші понад 10000 грн., а це означає, що Бюджет України розподіляється упереджено і несправедливо і це є порушенням норм прямої дії Основного Закону України(ст.95 Конституції України), приниженням честі і гідності цивільних громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи, порушенням конституційних прав і свобод людини і громадянина

(Додаток № 4  пенсії отримують у діапазоні:до 3000грн. та понад 10000грн.Лист ПФУ № 4809/04-21 від 15.02.2019 р).

Про системну принципову помилку, яка закладена у законодавчу базу Пенсійного забезпечення громадян, які брали участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків щодо нарахування пенсій на підставі довідки про заробітну плату за основним місцем роботи.

Головна проблема у питанні Пенсійного забезпечення громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків полягає в тому, що практика нарахування пенсій базується на застосуванні довідок про заробітну плату громадянина з підприємства — основного місця роботи, що не відповідає положенню ст. 13 ЗУ№796-ХІІ, згідно якого саме Держава (а не підприємство — основне місце роботи громадянина) бере на себе відповідальність відшкодувати громадянам  завдану шкоду (пошкодження  здоров’я або втрату  працездатності) внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Така практика пенсійного забезпечення (нарахування пенсій з залученням довідки про заробітну плату) говорить не тільки про недосконале чинне законодавство України з цього питання, а навіть про ганебне ставлення до громадян, які мають особливий статус, а це означає , що такі громадяни потребують і особливого відношення з боку посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Потрібно негайно змінити негативну практику нарахування пенсій з залученням довідки про заробітну плату на інший принципово новий підхід справедливого розподілу Бюджету України по відношенню до вищезазначених категорій громадян.

Вирішення цього питання викладено в пропозиціях Ініціативної групи

(Додаток № 5 Універсальна формула пенсійного забезпечення).

Про залучення громадян до складу невоєнізованих формувань Цивільної оборони

1 січня 2005 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до ст. 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Відповідно до цих змін (пункт 9 статті 7) особи, залучені до складу формувань Цивільної оборони і які стали інвалідами внаслідок захворювань, пов’язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, віднесені до інвалідів війни.

Оскільки механізм реалізації зазначених положень жодним нормативно-правовим актом не визначено, це призвело до вільного трактування вимог цієї статті Міністерством праці та соціальної політики України в результаті чого структурні підрозділи відповідного міністерства в регіонах (область, район) посилаючись  на рекомендації міністерства, вимагають виконати якісь додаткові умови, надати довідку окремо по кожному громадянину про залучення до дій у складі формувань цивільної оборони і  при цьому відмовляють громадянам, які були відряджені з підприємств до складу невоєнізованих формувань Цивільної оборони з метою ліквідації аварії на ЧАЕС в отриманні документу — “Посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни”

(додаток № 6 відповідь ХОДА щодо видачі Посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни)

При цьому жоден нормативний документ з питань цивільної оборони не містить однозначної вимоги щодо обов’язковості видання розпорядчого документу про залучення кожної конкретної особи до дій у складі формувань цивільної оборони.

Разом з тим, слід звернути увагу на те, що відповідно до існуючих під час аварії на Чорнобильській АЕС правил з діловодства (Інструкція Держархіву при Раді Міністрів СРСР) розпорядчі документи з питань Цивільної оборони підприємств, установ та організацій не

відносилися до їх основної діяльності, тому термін їх зберігання складав 3-5 років, після чого вони повинні були знищуватись.

Отже, на цей час, необхідні документи, які підтверджували участь формувань ЦО окремих підприємств, установ, організацій або знищені, або відсутні.

В усіх вищеперерахованих нормативно-правових актах відсутні правові підстави видачі вищевказаної довідки та відсутні будь-які зобов’язання накопичення та зберігання даної інформації

(додаток № 7 Залучення цивільних громадян до невоєнізованих формувань Цивільної оборони.)

З урахуванням вищевикладеного, формування Цивільної оборони, в т.ч. і невоєнізовані, створювалися саме з метою виконання робіт по ліквідації наслідків аварій, катастроф і стихійних лих. Таким чином Громадяни, які виконували роботи по ліквідації Чорнобильської катастрофи (аварії на Чорнобильській АЕС та її наслідків) залучалися до виконання цих робіт саме у складі формувань Цивільної оборони

(додаток № 8 відповідь ДСУзНС стосовно невоєнізованих формувань Цивільної оборони)

Висновок:

Таким чином, враховуючи вищезазначене, слід визнати що громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи залучалися до складу невоєнізованих формувань Цивільної оборони з метою виконання робіт по ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків і тому беззаперечно мають право на встановлення статусу “особа з інвалідністю внаслідок війни” та отримання документу — “Посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни”

Пропозиції Ініціативної групи.

Для вирішення вищезазначених проблемних питань просимо Вашої підтримки та допомоги щодо встановлення Конституційного ладу у державі та соціальної справедливості по відношенню до всіх категорій громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу та її наслідків, які постраждали від радіаційного впливу та інших шкідливих чинників, і які потребують повного відшкодування шкоди, заподіяної здоров’ю внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Пропонуємо :

  1. Привести у відповідність Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (796-ХІІ) в частині яка суперечить Основному Закону України — Конституції України, а саме замінити словосполучення «аварія на Чорнобильській АЕС» на словосполучення «Чорнобильська катастрофа — катастрофа планетарного масштабу». 5.
    2.  Вирішити питання щодо визначення юридично статусів всіх категорій громадян які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків, і тих, які з різних причин постраждали від радіаційного впливу та інших шкідливих чинників;
    3.  Організувати функціонування Державного реєстру(єдиної інформаційної системи) у відповідності до вимог ст. 16 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-ХІІ та Постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 1997 р. № 571 «Положення про організацію і функціонування Державного реєстру України осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;
    4.  В Документі – «Посвідчення» прописати юридично визначений «Статус», який відображає окремо кожну з категорій громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків, і тих, які з різних причин постраждали від радіаційного впливу та інших шкідливих чинників. також вказати реєстраційний номер, який буде відповідати номеру у Державному Реєстру України. Крім цього має бути прописано: «Пред’явник посвідчення є громадянин України, який має особливий статус і право на повне відшкодування шкоди державою Україна, заподіяної здоров’ю від радіаційного впливу внаслідок Чорнобильської катастрофи -катастрофи планетарного масштабу (включаючи пільги, компенсації і гарантії), встановленої чинним законодавством України»(додаток 9 Пропонуємо видавати “Посвідчення” такого зразку:…)
    5.  Припинити ганебну практику в системі пенсійного забезпечення щодо нарахування пенсій за довідками про заробітну плату з основного місця роботи. Застосувати запропоновану Ініціативною Групою принципово нову систему пенсійного забезпечення за єдиною формулою визначення пенсій окремо для кожного статусу. Визначити пенсії громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків, і тих, які з різних причин постраждали від радіаційного впливу та інших шкідливих чинників, як «ДЕРЖАВНІ ПЕНСІЇ»
    Як тимчасовий варіант вирішення питання пенсійного забезпечення пропонуємо врегулювати його Постановою Кабінету Міністрів України;
    6.  Визнати факт залучення громадян, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи до складу невоєнізованих формувань Цивільної оборони з метою виконання робіт по ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків та встановити статус “особи з інвалідністю внаслідок війни» і видати їм відповідний документ — “Посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни» з обов’язковим облікуванням в “Єдиному державному реєстрі ветеранів війни”.

Виражаючи волю Громадян України, членів територіальних громад сіл, селищ та міст України, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу та її наслідків, які постраждали від радіаційного впливу та які потребують повного відшкодування шкоди, заподіяної здоров’ю внаслідок Чорнобильської катастрофи (Протокол зборів від 25 жовтня 2017 року, м. Київ, Київський міський палац ветеранів), дбаючи про забезпечення Прав і Свобод Людини та гідних умов її життя, піклуючись про зміцнення громадянської злагоди на землі України, прагнучи розвивати і зміцнювати демократичну, соціальну, правову державу беремо на себе відповідальність за свої дії та пропонуємо спільно вирішити питання щодо встановлення соціальної справедливості по відношенню до всіх вищезазначених категорій громадян.

Готові брати безпосередню участь у вирішенні зазначених проблемних питань.

Дозвольте завчасно подякувати Вам за розуміння та сподіваємося на плідну співпрацю.

З повагою, за дорученням Ініціативної групи
громадянин України, член Ініціативної групи                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Б.Івакін

Додатки до Звернення:

1 Додаток № 1  ЗУ №796-ХІІ не відповідає Конституції України.
2 Додаток № 2  Статус в документі «Посвідчення» не відповідає Конституції України.
3 Додаток № 3    Державний реєстр України(єдина інформаційна система).
4 Додаток № 4  Пенсії отримують у діапазоні:  до 3000грн. та понад 10000грн.
5 Додаток № 5 Універсальна формула пенсійного забезпечення.
6 Додаток № 6 Відповідь ХОДА щодо видачі Посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни.
7 Додаток № 7 Залучення цивільних громадян до невоєнізованих формувань Цивільної оборони.
8 Додаток № 8 Відповідь ДСУзНС стосовно невоєнізованих формувань Цивільної оборони.
9 Додаток № 9 Пропонуємо видавати  «Посвідчення» такого зразку….

Додаток № 2

Статус в документі Посвідчення “Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС” не відповідає статусу “Учасник ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків” у відповідності до ст.16 Конституції України.

При прийнятті Постанови КМУ від 11 липня 2018 р. № 551 «Деякі питання видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян» Міністерством соціальної політики України було запропоновано у зразках документу — “Посвідчення”, визначення статусу, як «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС» замість статусу визначеного статтею 16 Конституції України та Рішенням Конституційного Суду України від 17 липня 2018 року № 6-р/2018 «Учасник ліквідації Чорнобильської катастрофи — катастрофи планетарного масштабу та її наслідків»

Зразок документу – «Посвідчення» (Додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 р. № 551), яке було запропоновано, розроблено та видається Міністерством соціальної політики України громадянам, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу та її наслідків:

 «Посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС»

В той же час потерпілим від Чорнобильської катастрофи видаються Посвідчення такого зразку “Посвідчення Потерпілий від Чорнобильської катастрофи”

Виникає питання чому учасникам ліквідації Чорнобильської катастрофи видаються Посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», а потерпілим від Чорнобильської катастрофи видаються Посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи»?.

 

додаток № 3

Державний реєстр України (єдина інформаційна система)

Державний реєстр України створюється відповідно до статті 16 ЗУ№796-ХІІ.

Метою створення та діяльності Державного реєстру є ефективне розв’язання завдань медико-соціального забезпечення осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Головними завданнями Державного реєстру є здійснення контролю за станом здоров’я осіб та вивчення близьких і віддалених медичних наслідків у осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Реалізація цих завдань забезпечується шляхом:

До складу Державного реєстру входять медичні, дозиметричні та соціологічні підреєстри, що забезпечують облік осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відтворення доз їх опромінення, інформаційну підтримку заходів медичного та соціологічного забезпечення постраждалого населення.

У спеціалізованих підрозділах Державного реєстру створюються банки даних медичного, дозиметричного та соціологічного підреєстрів.

МОЗ затверджує перелік організацій, установ і закладів, які забезпечують реалізацію мети і головних завдань Державного реєстру.

Ведення і фінансування діяльності Державного реєстру координує МОЗ.

Міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадські організації передають до Державного реєстру повну і вичерпну інформацію щодо медичних, дозиметричних і соціальних даних осіб, визначених статтями 10, 11, 27 ЗУ№796-ХІІ, для включення в банк даних необхідних відомостей про календарні строки їх роботи, період проживання на радіоактивно забруднених територіях, про місце роботи, про дози опромінення.

Організаційна структура Державного реєстру має такі рівні управління:

Організацію  та  ведення Державного реєстру в цілому, виконання завдань медичного, дозиметричного та соціологічного підреєстрів, а також Українського військового реєстру і його підрозділів, вдосконалення їх функціонування на всіх рівнях управління та використання накопиченої інформації забезпечує ДУ «Український центр інформаційних технологій та Національного реєстру МОЗ».

 
Додаток № 5

Універсальна формула пенсійного забезпечення

Пропонуємо застосувати універсальну формулу розрахунку пенсійного забезпечення для кожного статусу окремих категорій громадян:

Статуси:

1 — громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків;

2 — громадяни, які евакуйовані із зони відчуження (в тому числі особи, які на момент евакуації перебували у стані внутріутробного розвитку, після досягнення ними повноліття);

3 — громадяни, які відселені із зон безумовного (обов’язкового) і гарантованого добровільного відселення;

4 — громадяни, які постраждали від інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт;

5 — діти, які отримали пошкодження здоров’я внаслідок Чорнобильської катастрофи (грошове утримання);

6 — громадяни, які втратили годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи;

7 — інші громадяни, які з різних причин відносяться до категорії потерпілих та потребують пенсійного забезпечення.

Універсальна формула розрахунку пенсійного забезпечення:

П = Б + C + И

П — пенсія (грн.)

Б — базова ставка (грн.), яка береться за основу для всіх статусів і визначається одним з 3-х економічних критеріїв — соціальних показників та стандартів (мінімальна пенсія або мінімальна заробітна плата, або прожитковий мінімум);

С — доповнююча складова, яка має для кожного статусу своє визначення, яке розраховується за формулою: С = Б * k (1,2,3,4,5,6,7), де:

k — коефіцієнт для статусу, який визначається для кожного статусу окремо, є незмінним і має своє значення, наприклад:

k1- коефіцієнт для статусу 1 (громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків);

k2 — коефіцієнт для статусу 2 (громадяни, які евакуйовані із зони відчуження (в тому числі особи, які на момент евакуації перебували у стані внутріутробного розвитку, після досягнення ними повноліття);
і так далі.

И — доповнююча складова для всіх статусів однакова і залежить виключно тільки від групи інвалідності і визначається формулою для кожної групи інвалідності окремо, тобто И = Б * к(1,2,3) де:

к — коефіцієнт інвалідності, наприклад:

к1 — коефіцієнт інвалідності 1 (першої) групи, визначається як И1

к2 — коефіцієнт інвалідності 2 (другої) групи, визначається як И2

к3 — коефіцієнт інвалідності 3 (третьої) групи, визначається як И3

Потрібно визначитися на державному рівні з критеріями застосованими у формулі визначень: Б, k, к. Все інше розраховується автоматично у комп’ютерній програмі.

Проект розрахунку пенсійного забезпечення

Як приклад наводимо принцип розрахунку пенсійного забезпечення (П-пенсія) в порядку відшкодування шкоди державою Україна громадянам різних статусів, які підпадають під дію Закону України від 28.02.1991 № 796-XI «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»:

Статус 1 — громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків (“ліквідатори”)

Пенсія «ліквідатора» без інвалідності: П = Б + C1

Пенсія «ліквідатора» 1 гр. інвалідності: П = Б + C1 + И1

Пенсія «ліквідатора» 2 гр. інвалідності П = Б + C1 + И2

Пенсія «ліквідатора» 3 гр. інвалідності П = Б + C1 + И3

З урахуванням базової ставки з 01 січня 2019 — 1497 грн.

Пенсія «ліквідатора» без інвалідності: П = Б + C1 = 1497 + (1497×10) = 16467 грн.

Пенсія «ліквідатора» 1 гр. інвалідності: П = Б + C1 + И1=1497+(1497×10)+( 1497×5) = 23952

Пенсія «ліквідатора» 2 гр. інвалідності П = Б + C1 + И2=1497+(1497×10)+( 1497×3) = 20958

Пенсія «ліквідатора» 3 гр. інвалідності П = Б + C1 + И3=1497+(1497×10)+( 1497×1) = 17964

Б — базова ставка (грн.).

Беремо за основу базової ставки, наприклад, мінімальну пенсію в Україні, яка буде змінюватися:

— з 01 січня 2019 — 1497 гpн.

— з 01 липня — 1564 гpн.

— з 01 грудня — 1624 грн.

k1- 10 (коефіцієнт для статусу 1 (громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи та її наслідків);

к1 — 5 (коефіцієнт інвалідності 1 (першої) групи;

к2 — 3 (коефіцієнт інвалідності 2 (другої) групи);

к3 — 1 (коефіцієнт інвалідності 3 (третьої) групи.

Такий підхід до вирішення питання пенсійного забезпечення зробить систему розрахунку пенсійного забезпечення зрозумілою, прозорою, простою та надійною не тільки для фахівців пенсійних фондів, а головне стане зрозумілою та сприятливою для кожного громадянина, який постраждав від Чорнобильської катастрофи та потребує поважного відношення до себе і справедливого розподілу Бюджету України щодо пенсійного забезпечення.

 

Додаток №  7

Залучення цивільних громадян до невоєнізованих формувань Цивільної оборони.

В архіві Департаменту з питань цивільного захисту та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Київської обласної державної адміністрації, під грифом «обмеження доступу», наявні Розпорядження начальника Цивільної оборони Київської області з питань ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, видані починаючи з 26 квітня 1986 року. Зазначені розпорядчі документи начальника ЦО Київської області містять прямі вказівки щодо організації заходів Цивільної оборони, завдання з цього приводу всім службам Цивільної оборони Київської області, а також обласним організаціям та установам. При цьому вони не містять відомостей щодо залучення до цих робіт конкретних підприємств та окремих громадян.

У відповідності до вимог чинних на момент аварії на Чорнобильській АЕС нормативно-правових актів з питань цивільної оборони, в першу чергу — Положення про Цивільну оборони СРСР, затверджене постановою ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР № 1111 — 1976 року; наказу заступника Міністра оборони СРСР — начальника ЦО СРСР № 90 від 06.06.1975 року (Положення про невоєнізовані формування ЦО і норми оснащення (табелювання) їх матеріально-технічними засобами) та № 92 від 29.06.1976 року (Настанова про організацію та ведення Цивільної оборони в районі (сільському на сільськогосподарському об’єкті народного господарства), Розпорядження ЦО СРСР від 26.04.1986 року, начальника ЦО УРСР від 28.04.1986 року, начальника Цивільної оборони Київської області — голови Київської обласної Ради народних депутатів трудящих за 1986 рік (від 29.04.1986 року № 01, від 30.04.1986 року № 02, від 04.05.1986 року № 16, від 19.05.1986 року № 52 та ін.), Цивільна оборона організовувалась за територіально-виробничим принципом в усіх населених пунктах та на всіх об’єктах народного господарства, а до складу її невоєнізованих формувань зараховувались в обов’язковому порядку громадяни СРСР.

Додаток № 9

 

Пропонуємо видавати громадянам, які брали безпосередню участь у ліквідації Чорнобильської катастрофи – катастрофи планетарного масштабу та її наслідків  документ – «Посвідчення» такого зразку:

Внутрішній бік «Посвідчення»

3 комментария на «“Звернення до Президента України В.О.Зеленського”»

  1. Понятно:

    Вроде очень толково все продуманно, даже практически полностью уничтоженная тема второй категории ликвидаторов — ни коим образом не оставлена без внимания и похоже, что чуть ли впервые выноситься с достойными и очень неплохими расчетами вместо их жалких пенсий на практически общих основаниях. Насколько это реально в плане формирования Госбюджета и на какой это может быть год, вообще не понятно, но вот ПРАВИЛЬНЫЕ удостоверения, еще получить в ближайшие пол года — месяцев восемь, (если конечно снова перенести в 851 Постанове дату окончания срока действия нынешнего удостоверения ), то пожалуй очень даже полезно и даже крайне необходимо сделать, но вот «свои же» глупое и недальновидное к огромному сожалению «большинство» ни в какую абсолютно не поддержат ни теоретические, ни тем более какими либо реальными практичекими действиями, эту совершенно правильную позицию инициативной группы…

  2. Руслан Фёдорович:

    У меня с 1992 года такое Удостоверение, которое я здал в обмен на точно такое, возможно уже будет без вкладки. Да тогда их дали мало, но давали.

  3. Николай:

    Можна передрукувати другий лист відповіді Державної служби України ї надзвичайних ситуацій .Все попливло-зовсім не видно.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *



Создание сайта на WordPress - Rubika.